Інклюзивна освіта у ВНКЗ ЛОР “Львівський інститут медсестринства та лабораторної медицини імені Андрея Крупинського”

Інклюзивний навчальний заклад – це заклад освіти, який забезпечує інклюзивну освіту як систему освітніх послуг, зокрема: адаптує навчальні програми та плани, фізичне середовище, методи та форми навчання, використовує існуючі в громаді ресурси, залучає батьків, створює позитивний клімат у навчальному середовищі.

20170329_131301

Саме таким навчальним закладом є ВНКЗ ЛОР «Львівський інститут медсестринства та лабораторної медицини імені Андрея Крупинського». На доказ цього, у 1998 році у Львівському державному медичному коледжі ім. Андрея Крупинського вперше в Україні було здійснено набір студентів з вадами слуху на спеціальність “Лабораторна діагностика”.

Продовженням запровадження інклюзивної освіти в Інституті став набір у 2007 році студентів з інвалідністю по зору на спеціальність “Сестринська справа” кваліфікації сестра медична з масажу.

Перший набір студентів з вадами зору включав 10 студентів. Також, 10 студентів було набрано на спеціальність в 2010 році, і 8 – у 2014 році. У 2016 році відбувся четвертий набір незрячих студентів у кількості 13 студентів.

Студенти з особливими потребами приїжджають до нас з усієї України: Київська обл., Вінницька обл., Чернівецька обл.; Рівненська обл., Івано-Франківська обл., Львівська обл. тощо.

Студенти-інваліди по зору проживають, навчаються, харчуються і мають змогу отримати різні види реабілітації у Львівському міжрегіональному центрі соціально-трудової, професійної та медичної реабілітації інвалідів. Враховуючи, що студенти є незрячими, навчання проводиться лише на базі Центру.

В заклади охорони здоров’я студенти потрапляють під час виробничої і переддипломної практик за місцем проживання або за бажанням студентів.

Звичайно, студенти-інваліди по зору потребують диференційованого підходу до організації їх навчання. Викладачі, які проводять заняття, повинні володіти неабиякими здібностями: високим професійним рівнем (адже треба вміти пояснити так, щоб незрячі побачили і зрозуміли), багатою уявою (адже треба навчитися бачити навчальний матеріал разом з незрячими), витримкою (ця група студентів є специфічною, інколи треба повторити декілька разів важкий матеріал), комунікабельністю (незрячі студенти дуже хочуть спілкуватися, вони повністю відкриті до діалогу), емпатією (незрячі студенти потребують не тільки наших усмішок, але й усміхнених інтонацій у голосі) та багато іншого. Деякі викладачі, їдучи в реабілітаційний центр на заняття вперше, також потребують моральної підтримки, запевнення, що їх там зустрінуть з радістю.

Для оптимізації освітнього процесу у студентів-інвалідів по зору викладачами було розроблено особливу методику роботи. На відміну від зрячих студентів, лекції у незрячих проходять у вигляді обговорення навчального матеріалу. Для реалізації цього викладачами Інституту була проведена особлива, клопітка, волонтерська робота з записування аудіолекцій дисциплін навчального плану. Не одну годину наші колеги провели у студії, віддаючи свій час, зусилля, емоції, студентам усієї України, особливим студентам, які так хочуть вчитися.

Ефективною формою організації навчального процесу у незрячих студентів є інтегровані заняття зі студентами із звичайних груп.

20170329_131407

Студенти-інваліди по зору прикладають максимальні зусилля, щоби ми їх не сприймали відмінними від зрячих студентів. Вони намагаються пересуватися самостійно, вони вільно користуються гаджетами і вони хочуть складати екзамени письмово.

image-0-02-05-e61da35fbcba3ca8f12475231dd2949bac6828f60118ad9feb6749e1fbfc1d50-V

Незрячі студенти вирізняються високою комунікабельністю. Вони з ентузіазмом відгукуються на пропозиції участі в житті Інституту. Студенти інваліди по зору брали участь у багатьох заходах. Лише за період з вересня 2016 року до сьогодні календар заходів є таким:

1.       Серпень 2016 р. – участь в урочистій посвяті в студенти.

2.       Жовтень 2016 р. – поїздка на батьківщину Маркіяна Шашкевича.

3.       Жовтень 2016 р. – змагання з шахів та шашок.

4.       Листопад 2016 р. – екскурсія у Львівську обласну філармонію.

5.       Листопад 2016 р. – участь у загальноінститутському святкуванні до Дня студента

6.       Грудень 2016 р. – участь у відкритті макету Львівської ратуші для незрячих.

7.       Березень 2017 р. – виступ студентів на конференції, присвяченій річниці Майдану.

8.        Квітень 2017 р. – виступ студентів на Регіональній конференції.

100_9455

6

Інклюзивна освіта – це цікаво. У ВНКЗ ЛОР “Львівський інститут медсестринства та лабораторної медицини імені Андрея Крупинського” – УСІМ РАДІ.